czwartek, 15 listopada 2018

Rozdział 15:13

"A Bóg [dawca] nadziei niechaj was napełni wszelką [całą] radością i pokojem w wierze, abyście obfitowali [byli bogaci, mieli w nadmiarze] w nadzieję przez moc Ducha Świętego."


W rozdziałach 14 i 15 czytamy o kilku cennych, duchowych wartościach, które są daleko ważniejsze dla człowieka, niż jedzenie i picie. O nie powinniśmy zabiegać. Są nimi, sprawiedliwość, pokój, radość w Duchu Świętym, cierpliwość, pociecha płynąca z Pism, jednomyślność, nadzieja i moc Ducha Świętego o której czytamy w dzisiejszym fragmencie.

Apostoł Paweł kończąc zbiór rad i napomnień dotyczących zycia chrześcijańskiego i funkcjonowania wspólnoty kieruje do wierzących w Rzymie krótkie ale treściwe życzenie.

Pan Bóg jest źródłem, dawcą nadziei i pociechy. Pamiętajmy o tym w chwili zwątpienia, wycofania się, czy rezygnacji. "Błogosławiony niech będzie Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa
Chrystusa, Ojciec miłosierdzia i Bóg wszelkiej pociechy, " 2 Koryntian 1:3

Nadzieja jest siostrą wiary. Paweł życzy, abyśmy obfitowali w nadzieję. Wcześniej napisał byśmy byli; "w nadziei radośni." Rzym. 12:12

Pan Bóg jeżeli czegoś udziela robi to obficie. Greckie słowo 'perisseuein' znaczy obficie czyli mieć coś w nadmiarze, daleko więcej niż potrzeba, ponad miarę, bez miary. Wg słownika języka polskiego obficie znaczy; w dużej ilości, suto, bujnie, w całej pełni.

W Jana 3:34 czytamy że Pan Bóg również; "udziela Ducha bez miary."

Więcej na temat nadziei napisałem w poprzednich rozważaniach; głównie w trzy częściowym rozważaniu; "A nadzieja nie zawodzi..."

"Pan moją mocą."
Psalm 28:7


Prorocy chodzili w
mocy Ducha Świętego, w mocy Bożej. Izajasz pisze; "a mój Bóg stał się moją mocą." Izajasza 49:5 Podobnie prorok Habakuk 3:19 "Wszechmogący Pan jest moją mocą."

Obfitość nadziei jest możliwa przez moc Ducha Świętego. Boża moc jest potrzebna uczniom Jezusa Chrystusa. Moc Boża, jej działanie w kościele Pana Jezusa to dzieło Ducha Świętego. Czytamy o tym w wielu miejscach Pisma Świętego;

"ale weźmiecie moc Ducha Świętego, kiedy zstąpi na was, i będziecie mi świadkami w Jerozolimie i w całej Judei, i w Samarii, i aż po krańce ziemi." Dzieje 1:8

"I przybyłem do was w słabości i w lęku, i w wielkiej trwodze, a mowa moja i zwiastowanie moje nie były głoszone w przekonywających słowach mądrości, lecz objawiały się w nich Duch i moc, aby wiara wasza nie opierała się na mądrości ludzkiej, lecz na mocy Bożej." 1 Koryntian 2:3-5

"Nie odważę się bowiem mówić o czymkolwiek, czego Chrystus nie dokonał przeze mnie, aby przywieść pogan do posłuszeństwa słowem i czynem, przez moc znaków i cudów oraz przez moc Ducha Świętego, tak iż, począwszy od Jerozolimy i okolicznych krajów aż po Ilirię, rozkrzewiłem ewangelię Chrystusową." Rzymian 15:18,19

"abyście postępowali w sposób godny Pana ku zupełnemu jego upodobaniu, wydając owoc w każdym dobrym uczynku i wzrastając w poznawaniu Boga, utwierdzeni wszelką mocą według potęgi chwały jego ku wszelkiej cierpliwości i wytrwałości, z radością dziękując Ojcu, który was zdolnymi uczy
nił do uczestniczenia w dziedzictwie świętych w światłości," Kolosan 1:10 -12

"Ewangelia zwiastowana wam przez nas, doszła was nie tylko w Słowie, lecz także w mocy i w Duchu Świętym, i z wielką siłą przekonania." 1 Tesaloniczan 1:5

"Albowiem nie dał nam Bóg ducha bojaźni, lecz mocy i miłości, i powściągliwości." 2 Tym 1:7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz